keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Supermaukas aamiaispekoni

Joka tykkää amerikkalaisesta aamiaisesta niin tuttu on varmasti kaikille 
se käppyräinen, ruskistettu pekoni?

Sen seuraksi kootaan sitten omien mieltymysten mukaan enemmän tai vähemmän muuta "hyvää"

Makunsa kullakin...
Minä en kyllä  niin tuhdista  aamuisin oikein  välitä,  vaan otan mieluummin 7 minuutin munan,
viipaleen  paahtoleipää, , salaattia ja  lasillisen  vastapuristettua tuoremehua.
 Pieni  kuppi  kahvia kruunaa aamiaisen.

Mutta, kun ei kaikkea tiedä ja osaa  kuten minä, niin  silloin aina oppii uuttakin,
  nyt  tuli vastaan tämä kikkakakkonen;

  Pekonia  ei kylmiltään  heitetäkkään  pannulle,
( siis kuten minä teen!)

Vaan se tehdään näin:

1 pkt amerikan pekonia
vettä

1
Laita pekonit pannulle
( no niin, ok, nii joo)
2
Lisää sen verran vettä että pekoni peittyy juuri ja juuri.
( siis mitä?)
3
Kuumenna täydellä teholla kunnes vesi alkaa kiehua.
laske lämpöä hiukan, mutta veden tulee kiehua.
( ahah!)
4
Kun vesi on kiehunut pois,laske lämpöä  miedolle ja ruskista pekonit kullanruskeiksi.
( ai nyt vasta?)
5
Valuta pekonit talouspaperin välissä.
( no tämä on tuttu juttu)

P.S.
( yks juttu, eikö laiteta suolaa ollenkaan? )
Minä kyllä tipautan pari sormisuolahiutaletta!

¤
Oli ihan uutta ainakin mulle?
Ilmankos en ole oikein tykännyt koko pekonista..
olen tehnyt väärin aina.


2 kommenttia:

Harakka kirjoitti...

No oli myös mulle ihan uutta tehdä pekonit noin, että veteen ensin??

Maireanna kirjoitti...

Harakka:
Kokeilin tätä eilen ja uskottava on, siitä tuli tosi hyvä. Ruisleivän päällä oli ihan herkku.
Tämä ohje on sitten minulle jatkossa listalla nro 1.